Vil du tabe dig hurtigt?

Ja, overskriften er ikke for sjov. Jeg ved tilfældigvis hvordan man taber sig hurtigt. Grunden til jeg ved det er at har læst op på det gennem et stykke tid. Eller… jeg har altid interesseret mig for sundhed og det sidste stykke tid har jeg været på slankekur. Og som Ingeniør kan jeg ikke lade være med at finde ud af hvordan tingene hænger sammen. Det har været en interessant rejse.

Det primære ved enhver slankekur er at forbruge flere kalorier end man indtager, det er simpel matematik. Der skal så at sige underskud på kaloriekontoen. Man kan så gøre dette på to måder, enten komme i gang med noget motion og således forbrænde flere kalorier, end man indtager. Alternativt skal man nedsætte den mængde kalorier man indtager, således der den vej igennem kommer underskud på kontoen.

Fedt, fedt, fedt

Det er ikke sjovt at være fed, faktisk er der bekymrende mange børn og unge mennesker der bliver fede, det skyldes vel forældrene? Jeg mener at madvaner, for mange menneskers vedkommende stammer fra hvordan man spiste da man voksede op, det vil i sidste ende sige hvordan ens forældre spiste. Vi må bare indse at vi som moderne mennesker ikke kan tåle alt det fedt, da rigtig mange har en stillesiddende arbejde. Det havde vores forældre eller deres forældre ikke – der blev brugt energi hele dagen. Vi har i dag meget fedt i maden, fedt i det vi drikker (sukker) og det er faktisk billigere i dag at købe fed mad i stedet for sund mad. (man skulle jo tro det var omvendt, så man kunne spare lidt på sygehusene).

Min egen slankekur har været at spise meget mindre kød, men også at spise en masse grøntsager. Jeg er begyndt at kigge i retning af komplekse kulhydrater for at tabe mig hurtigt, og samtidig er det billig slankemad. Det kan varmt anbefales. Specielt bønner og linser – det smager måske ikke super godt, men det er en fantastisk fornemmelse hele dagen ikke at være sulten og ikke at skulle tælle sine kalorier.